VILKÅR  FOR BESTILLING AV VARER

Bestilling og betaling gjøres på vanlig måte via nettbutikken.

PRISER

Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift. Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift.

ORDREBEKREFTELSE

Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.  

BETALING

Du velger selv den betalingsmetoden som passer best for deg:
1) Klarna - Velg om du vil ha faktura, betale med VISA/Mastercard, eller om du vil dele opp betalingen.

2) Vipps - Rask og sikker betaling via Vipps.

3) Postoppkrav - Pakken sendes i oppkrav og betales med kontanter eller kort på Postkontor eller Post i butikk.

4) Betaling ved henting - Pakken hentes på vårt lager og betales med kontanter, VISA/Mastercard eller Vipps.

FRAKT OG LEVERING

Vi pakker og sender ordre fortløpende som vi mottar dem, og normalt innen første virkedag. Du kan forvente å ha din pakke hos deg innen en uke. Enkelte steder i Norge vil ha noe lengre leveringstid. Vi kan ikke garantere for postgangen med at alle varer kommer frem innen de anslåtte leveringstidene, men vi vil alltid sende dem så fort som mulig fra vårt lager etter mottatt bestilling.

Hvis ett eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager, vil vi så fort som mulig gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres, via e-post. I de tilfeller en vare må etterbestilles fra leverandør kan leveringstiden bli noe lengre. Ved avvik fra den normale leveringstiden har du rett til å kansellere eller endre din bestilling.

Dersom du har inkludert forhåndsbestillingsvarer i din ordre, vil vi vente med å sende hele ordren til alle varene er på lager. Hvis du helst vil ha resten av ordren din så fort som mulig, ta kontakt via vårt kontaktskjema.

NB!

Convid-19: Pr dags dato fungerer posten som normalt og pakker og gods vil bli levert i henhold til ordinære planer.
De har imidlertid også et ansvar for å ivareta samfunnskritiske funksjoner.
Alle må derfor være forberedt at man i perioder vil kunne oppleve lengre leveringstider. Vi ber om forståelse for dette.

UAVHENTEDE PAKKER

Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning.

Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet et gebyr på kr. 199,-, for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.

Du er selv ansvarlig for at kontaktinformasjonen du har oppgitt på ordren din er riktig. Har du ikke mottatt mail eller sms pga. feil oppgitte opplysninger står du fremdeles ansvarlig for å hente ut pakken i tide. Husk at du når som helst etter bestilling kan ta kontakt med oss for å få informasjon om bestillingen din.
Om du ønsker ny utsending på en uavhentet pakke vil det faktureres et fraktgebyr basert på transportørens priser.

UNDERSØKELSE AV VAREN

Når kjøperen mottar varen, skal han eller hun undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må du melde fra til oss innen 7 dager.

BYTTE OG RETUR

Ved eventuell retur kontakter du oss på info@ledvekstlys.no for returseddel. Returseddelen må du printe ut å feste på pakken du skal returnere. Lever så pakken til samme utleveringssted som du hentet ut pakken. Oppgi i mailen til oss hva som skal returneres, ordrenr og om du ønsker ny vare eller pengene igjen. Vennligst oppgi kontonummeret ditt for raskest mulig ekspedering.
For å få godkjent retur må alltid varen være:
-Ubrukt / Som ny
-I original emballasje
Les mer om kjøpsloven her: 
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27

ANGRERETT

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Angrerettskjema ligger alltid vedlagt i din forsendelse. Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen. Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel leveres tilbake til selgeren i samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig. Les mer om lov om angrerett her: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27

REKLAMASJON

Ved reklamasjon må produktet sendes i retur til oss. Dersom reklamasjonen godkjennes og du ønsker pengene tilbake, vennligst oppgi ditt kontonummer.
Vi trenger følgende informasjon sendt per mail til post@ledvekstlys.no:
- Ordrenummer og kjøpsdato
- Reklamasjonsårsak
- Bilde av feilen
Se også https://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/ for mer info ang reklamasjon.  

PERSONOPPLYSNINGER

Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.
Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning. Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene. 

FORCE MAJEURE

Med force majeure menes ekstraordinære hendelser som er utenfor partenes kontroll. Eksempler på dette er naturkatastrofer, flom, krig, opprør, streik osv. Denne klausulen løser oss fra ansvaret for forpliktelser som vi ikke er i stand til å gjennomføre grunnet hendelser utenfor vår kontroll.  

FORBEHOLD

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål.